DNA: Vastuullisuuden uudet direktiivit ja vastuullisuudesta viestiminen mutkattomasti

DNA tekee paljon tekoja vastuullisuuden eteen ja haluaa olla edelläkävijä vastuullisuustyössä. DNA halusi oppia lisää uusista direktiiveistä (CSRD ja CSDDD) sekä viestiä paremmin ja vaikuttavammin vastuullisuuteoistaan myös osana emoyhtiötään. 

-Sus+Com Agencyn kokeneet kumppanit auttoivat meitä ymmärtämään uutta lainsäädäntöä paremmin ja peilaamaan omaa tekemistämme niihin, kertoo DNA:n yritysvastuupäällikkö Tuuli Nummelin.

Sus+Com Agency piti DNA:lle sarjan työpajoja, joissa pureuduttiin vastuullisuuden lainsäädäntöön sekä etsittiin DNA:n vastuullisuustekojen viestinnän vahvuuksia. Työpajoissa ideoitiin yhdessä vastuullisen viestinnän tekoja ja punnittiin arvoa, jota vastuullisella viestinnällä halutaan luoda yritykselle.

– Meille oli ensiarvoisen tärkeää päästä istumaan näiden asioiden äärelle hektisen arkitekemisen keskellä. Sus+Com Agencyn tiimin kanssa pääsimme pintaa syvemmälle vastuullisuuskysymyksissä ja ideoimme innostavia viestintäkokonaisuuksia vastuullisuustekojen ympärille, Nummelin sanoo.

Sus+Com Agency tuottaa DNA:lle Vastuullisen DNA-laisen opasteen, joka nostaa DNA:n vastuullisuustekoja näkyvämmäksi koko henkilökunnalle ja toimii samalla perehdyttäjänä DNA:n vastuullisuustyöhön. Osana opasteen lanseerausta Sus+Com Agency ideoi ja toteuttaa DNA:lle artikkelisarjan ja sisäisen viestinnän somesarjan, joka kannustaa koko henkilökunnan mukaan tekemään vastuullisuustekoja DNA:n arvojen mukaisesti – rohkeasti, mutkattomasti ja omanlaisesti.