Palvelut

Vastuullisuus on yrityksen tulevaisuuden elinehto. Kun yritys osaa yhdistää sosiaalisen vastuullisuuden teot vaikuttavaan viestintään, yrityksen arvo kasvaa, pystytte varautuminen maineriskeihin ja painiminen osaajapulan kanssa helpottuu.

Suomalaisen pörssiyhtiön vastuullisuusjohtajan sanoin:
Vastuullisuus on ”Must have, not nice to have.”

Tutustu tästä palveluihimme:

Tutustu tästä palveluihimme:

Strateginen viestintäneuvonantaja

Rakenna mainetta – älä menetä sitä

Miten media toimii?
Mitä viestinnällä voi saavuttaa ja mitä ei?
Millaisista aineksista brändi ja maine rakentuvat – ja miten ne voi menettää?
Millainen tarina juuri teidän brändin ympärille kannattaa rakentaa, jotta se auttaa liiketoimintaa vastuullisesti ja vaikuttavasti?
Miten tehdä yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja rakentaa sidosryhmäosaamista?

Kriisi voi olla koska tahansa nurkan takana – varaudu siihen

Miten varautua maineriskeihin ja kehittää organisaatiota strategisesti sosiaalisesti vastuulliseen suuntaan pitkällä tähtäimellä?
Miten toimia, kun kriisi eskaloituu?
Miten päästä ulos kriisistä, kantaa vastuu ja tehdä vastuullisempia tekoja?

Tarvitsetko juontajaa, puhujaa tai kommentaattoria – kokenut hoksauttaja käytössäsi

#strateginenneuvonanto #viestintä #brändi #maine #sisällöntuotanto #mediasuhteet #yhteiskunnallinenvaikuttaminen

Vastuullinen viestintä

Tee vaikuttavaa viestintää – Vältä viher-, pinkki- ja diversiteettipesua 

Miten viestintä on työkalu johtaa vastuullisuusmuutosta ja vastuullisuustyötä?
Miten tehdä viestintää vastuullisuusteemoista vaikuttavasti?
Miten välttää vihrepesua, pinkkipesua, diversiteettipesua yms. ja viestiä aidoista teoista?
Mitä vihreiden väittämien direktiivi tarkoittaa ja miten se vaikuttaa vastuullisuusteoista viestimiseen?

#vastuullinenviestintä #strategiat #sisällöntuotanto #tapahtumat #vihreidenväittämiendirektiivi

Valmennukset

Tee esiintymisestä ja vaikuttamisesta vahvuutesi

Mediavalmennus

Mitkä asiat mediaa kiinnostavat?
Millainen on toimitusten päivä ja miksi toimittaja haluaa haastattelun heti?
Miten vinkata mediaan omista aiheista ja saada oma viesti läpi vaikuttavasti ja kiinnostavasti?
Miten toimia haastattelutilanteessa?
Mitkä ovat haastattelun sudenkuopat ja miten puhua oikeilla termeillä loukkaamatta ketään?
Miten toimia haastettelussa sosiaalisesti vastuullisesti niin, että loukkaa tietämättömyyttäsi ketään?

Puhehenkilövalmennus – asiantuntijaviestintä

Miten löytää oma vahvuus asiantuntijana ja innostua viestimään siitä?
Miten luoda asiantuntijabrändiä somessa, mediassa ja muissa julkisissa esiintymisissä?
Miten tehdä viestintää ja julkisia avauksia suunnitelmallisesti?
Entä miksi asiantuntijan tai johtajan kannattaa ylipäätään käyttää aikaa tähän kaikkeen?

#puhehenkilö #spokesperson #mediasuhteet #asiantuntijaviestintä #asiantuntijabrändi #yhteiskunnallinenvaikuttaminen

Vastuullisuus ja strategiat

Vastuullisuus on oleellinen osa arvoja, strategiaa ja muutosprosessia.

Mitä ESG tarkoittaa ja mitkä ovat teidän organisaationne vahvuudet vastuullisuudessa?
Mitä uudet direktiivit (CSRD ja CRDDD) tarkoittavat ja mitä raportointivelvollisuuksia teille tulee ESRS:stä?
Mitä kaksoisolennaisuusanalyysi tarkoittaa ja miten sitä voi lähteä työstämään?
Miten ESG:n S eli sosiaalinen vastuullisuus tarkoittaa ja miten lähteä rakentamaan sen perustaa eli ihmisoikeustyötä?
Vastuullisuus on loppukädessä osa arvoja ja strategiaa, ja sitä viedään eteenpäin muutosjohtamisen ja viestinnän avulla.

#strategiatyö #liiketoiminnankehittäminen #muutosjohtaminen #kaksoisolennaisuusanalyysi #raportointi #ESG #sosiaalinenvastuu

DEI-työ (monimuotoisuus ja inkluusio)

Monimuotoisuus ja inkluusio kilpailuvaltiksi

Mitä DEI tarkoittaa ja miten siitä voi luoda kilpailuedun organisaatiolle?
Mitkä ovat teidän organisaationne monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden vahvuudet ja kipukohdat? Miten niitä voi kehittää?
Miten DEI:stä voi tulla vahvuus liiketoiminnalle?
Miten rakennetaan inklusiivista työkulttuuria?
Inklusiivisen kulttuurin kehittäminen – Sitoutuneemmat työntekijät, parempi työnantajabrändi
Inklusiivinen johtaminen
Inklusiivinen rekryviestintä – Hakemuksien ja rekrytoitavien monimuotoistuminen
Eriarvoistavien rakenteiden purkaminen – Sukupuolivinouman (tai muiden monimuotoi-suuden osa-alueiden) parantaminen
Mentorointiohjelma – Monimuotoisemman johtajuuden kehittäminen
Neurodiversiteetti – ymmärryksen kasvattaminen työpaikalla, neurodiversiteettiryhmän perustaminen ja vetäminen, neurodiversiteetti ja viestintä
Monimuotoisen viestinnän kehittäminen ja kumppanuudet – Yrityksen arvon kasvattaminen, kilpailuvaltti, edelläkävijyys

#DEI #inklusiivisuus #monimuotoisuus #neurodiversiteetti  #inklusiivinenjohtaminen #inklusiivinenrekrytointi

Työkulttuuri: työnantajamielikuva ja työntekijäkokemus

Vastuullisuudesta kilpailuetu myös työpaikkana

Mitä tarkoittaa työnantajamielikuva, työnantajabrändi tai EB eli employer branding?
Miten sosiaalisen vastuun teot ovat avain vaikuttavaan työnantajabrändiin, johon halutaan sitoutua?
Miten rakentaa kilpailukykyinen työnantajabrändi?
Miten ottaa työntekijät mukaan yhteiseen työhön ja kehittää työntekijäkokemusta?
Miten kehittää työnantajabrändiä ja työntekijäkokemusta tuloksellisesti ja johtaa työtä systemaattisesti?
Miten tehdä rekryviestintää ja viestiä työnantajamielikuvasta vaikuttavasti ja kiinnostavasti ja houkutella osaajat omaan organisaatioon?

#työnantajamielikuva #työnantajabrändi #työntekijäkokemus #EB #employerbranding #rekrytointiviestintä

Strateginen viestintäneuvonantaja

Rakenna mainetta – älä menetä sitä

Miten media toimii?
Mitä viestinnällä voi saavuttaa ja mitä ei?
Millaisista aineksista brändi ja maine rakentuvat – ja miten ne voi menettää?
Millainen tarina juuri teidän brändin ympärille kannattaa rakentaa, jotta se auttaa liiketoimintaa vastuullisesti ja vaikuttavasti?
Miten tehdä yhteiskunnallista vaikuttavuutta ja rakentaa sidosryhmäosaamista?

Kriisi voi olla koska tahansa nurkan takana – varaudu siihen

Miten varautua maineriskeihin ja kehittää organisaatiota strategisesti sosiaalisesti vastuulliseen suuntaan pitkällä tähtäimellä?
Miten toimia, kun kriisi eskaloituu?
Miten päästä ulos kriisistä, kantaa vastuu ja tehdä vastuullisempia tekoja?

Tarvitsetko juontajaa, puhujaa tai kommentaattoria – kokenut hoksauttaja käytössäsi

#strateginen neuvonanto #viestintä #brändi #maine #sisällöntuotanto #mediasuhteet #yhteiskunnallinenvaikuttaminen

Vastuullinen viestintä

Tee vaikuttavaa viestintää – Vältä viher-, pinkki- ja diversiteettipesua

Miten viestintä on työkalu johtaa vastuullisuusmuutosta ja vastuullisuustyötä?
Miten tehdä viestintää vastuullisuusteemoista vaikuttavasti?
Miten välttää vihrepesua, pinkkipesua, diversiteettipesua yms. ja viestiä aidoista teoista?
Mitä vihreiden väittämien direktiivi tarkoittaa ja miten se vaikuttaa vastuullisuusteoista viestimiseen?

#vastuullinenviestintä #strategiat #sisällöntuotanto #tapahtumat #vihreidenväittämiendirektiivi

Valmennukset

Tee esiintymisestä ja vaikuttamisesta vahvuutesi

Mediavalmennus

Mitkä asiat mediaa kiinnostavat?
Millainen on toimitusten päivä ja miksi toimittaja haluaa haastattelun heti?
Miten vinkata mediaan omista aiheista ja saada oma viesti läpi vaikuttavasti ja kiinnostavasti?
Miten toimia haastattelutilanteessa?
Mitkä ovat haastattelun sudenkuopat ja miten puhua oikeilla termeillä loukkaamatta ketään?
Miten toimia haastettelussa sosiaalisesti vastuullisesti niin, että loukkaa tietämättömyyttäsi ketään?

Puhehenkilövalmennus – asiantuntijaviestintä

Miten löytää oma vahvuus asiantuntijana ja innostua viestimään siitä?
Miten luoda asiantuntijabrändiä somessa, mediassa ja muissa julkisissa esiintymisissä?
Miten tehdä viestintää ja julkisia avauksia suunnitelmallisesti?
Entä miksi asiantuntijan tai johtajan kannattaa ylipäätään käyttää aikaa tähän kaikkeen?

#puhehenkilö #spokesperson #mediasuhteet #asiantuntijaviestintä #asiantuntijabrändi #yhteiskunnallinenvaikuttaminen

Vastuullisuus ja strategiatyö

Vastuullisuus on oleellinen osa arvoja, strategiaa ja muutosprosessia

Mitä ESG tarkoittaa ja mitkä ovat teidän organisaationne vahvuudet vastuullisuudessa?
Mitä uudet direktiivit (CSRD ja CRDDD) tarkoittavat ja mitä raportointivelvollisuuksia teille tulee ESRS:stä?
Mitä kaksoisolennaisuusanalyysi tarkoittaa ja miten sitä voi lähteä työstämään?
Miten ESG:n S eli sosiaalinen vastuullisuus tarkoittaa ja miten lähteä rakentamaan sen perustaa eli ihmisoikeustyötä?
Vastuullisuus on loppukädessä osa arvoja ja strategiaa, ja sitä viedään eteenpäin muutosjohtamisen ja viestinnän avulla.

#strategiatyö #liiketoiminnankehittäminen #muutosjohtaminen #kaksoisolennaisuusanalyysi #raportointi #ESG #sosiaalinenvastuu

DEI-työ (monimuotoisuus ja inkluusio)

Monimuotoisuus ja inkluusio kilpailuvaltiksi

Mitä DEI tarkoittaa ja miten siitä voi luoda kilpailuedun organisaatiolle?
Mitkä ovat teidän organisaationne monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden vahvuudet ja kipukohdat? Miten niitä voi kehittää?
Miten DEI:stä voi tulla vahvuus liiketoiminnalle?
Miten rakennetaan inklusiivista työkulttuuria?
Inklusiivisen kulttuurin kehittäminen – Sitoutuneemmat työntekijät, parempi työnantajabrändi
Inklusiivinen johtaminen
Inklusiivinen rekryviestintä – Hakemuksien ja rekrytoitavien monimuotoistuminen
Mentorointiohjelma – Monimuotoisemman johtajuuden kehittäminen
Neurodiversiteetti – ymmärryksen kasvattaminen työpaikalla, neurodiversiteettiryhmän perustaminen ja vetäminen, neurodiversiteetti ja viestintä
Monimuotoisen viestinnän kehittäminen ja kumppanuudet – Yrityksen arvon kasvattaminen, kilpailuvaltti, edelläkävijyys

#DEI #inklusiivisuus #monimuotoisuus #neurodiversiteetti  #inklusiivinenjohtaminen #inklusiivinenrekrytointi

Työkulttuuri: työnantajamielikuva ja työntekijäkokemus

Vastuullisuudesta kilpailuetu myös työpaikkana

Mitä tarkoittaa työnantajamielikuva, työnantajabrändi tai EB eli employer branding?
Miten sosiaalisen vastuun teot ovat avain vaikuttavaan työnantajabrändiin, johon halutaan sitoutua?
Miten rakentaa kilpailukykyinen työnantajabrändi?
Miten ottaa työntekijät mukaan yhteiseen työhön ja kehittää työntekijäkokemusta?
Miten kehittää työnantajabrändiä ja työntekijäkokemusta tuloksellisesti ja johtaa työtä systemaattisesti?
Miten tehdä rekryviestintää ja viestiä työnantajamielikuvasta vaikuttavasti ja kiinnostavasti ja houkutella osaajat omaan organisaatioon?

#työnantajamielikuva #työnantajabrändi #työntekijäkokemus #EB #employerbranding #rekrytointiviestintä

Ota yhteyttä!

Mari Haavisto
Toimitusjohtaja ja perustaja, Sus+Com Agency
050-395 6135
mari.haavisto@suscom.fi
Nimi
Sähköpostiosoite
Puhelinnumero
Viesti

Lomake lähetetty, kiitos yhteydenotosta!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.