Palvelut
Vastuullisuus on yrityksen tulevaisuuden elinehto. Kun yritys osaa yhdistää sosiaalisen vastuullisuuden teot vaikuttavaan viestintään, yrityksen arvo kasvaa, pystytte varautuminen maineriskeihin ja painiminen osaajapulan kanssa helpottuu.
Suomalaisen pörssiyhtiön vastuullisuusjohtajan sanoin:
Vastuullisuus on ”Must have, not nice to have.”
Tutustu tästä palveluihimme:
Tutustu tästä palveluihimme:
Strateginen viestintäneuvonantaja
Rakenna mainetta – älä menetä sitä
Mari Haavisto on Sus+Com Agencyn perustaja ja sydän. Marilla on yli 25 vuoden kokemus mediataloista niin toimittajana kuin johtajana. Mari on vetänyt niin vaalitenttejä tv:ssä politiikan toimittajana kuin Suomen suurinta yhteiskunnallista tapahtumaa SuomiAreenaa. Mari on luotettava, strateginen neuvonantaja niin media- kuin viestintäkysymyksissä sekä yhteiskunnallisessa ymmärryksessä. Marin tiimille mikään viestinnällinen haaste ei ole liian pieni tai liian iso.
Me autamme ymmärtämään:
Kriisi voi olla koska tahansa nurkan takana – varaudu siihen
Monet mediakohut syntyvät nykyään sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyönneistä, tai siitä, että vastuullisuusteoista ei osata kertoa oikein.
Parhaimmillaan kriisiviestintä on ennakoivaa työtä, jolla voidaan jo etukäteen varautua mahdollisiin maineriskeihin. Kun kriisi eskaloituu, toimimme ylimmän johdon apuna haastaen ja sparraten.
Tarvitsetko juontajaa, puhujaa tai kommentaattoria – kokenut hoksauttaja käytössäsi
Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja Mari Haavisto on kokenut toimittaja ja juontaja. Mari on vetänyt niin vaalitenttejä MTV:llä kuin Kauppalehden Markkinaraatia. Sus+Com Agencyn verkostosta löytyy myös monia muita juontajia, puhujia ja vastuullisuuden osaajia.
Tarvitsetko hoksauttajaa – jotakuta, joka auttaa oivaltamaan ja osaa puhua monimutkaisistakin asioista tutuilla sanoilla. Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.
#strateginenneuvonanto #viestintä #brändi #maine #sisällöntuotanto #mediasuhteet #yhteiskunnallinenvaikuttaminen
Katso työreferenssejämme:
Vastuullinen viestintä
Tee vaikuttavaa viestintää – Vältä viher-, pinkki- ja diversiteettipesua
Me Sus+Com Agencylla emme puhu vastuullisuusviestinnästä, koska uskomme siihen, että kaiken viestinnän pitää olla vastuullista. Me teemme vastuullista viestintää. Vaikuttavuus syntyy vastuullisuusteoista ja tekojen oikein sanottamisesta eli viestinnästä. Vastuullisuusteoista viestiminen on oma erikoislajinsa, jossa pitää ymmärtää, että maali liikkuu koko ajan ja kunnianhimon taso nousee. Siitä syystä viestinnän on perustuttava aitoihin tekoihin ja todellisiin vaikuttavuuslukuihin – pelkälle markkinointipuheelle ja tuulettamiselle ei ole sijaa. Näin linjaa myös kohta annettava vihreiden väittämien direktiivi.
Me autamme ymmärtämään:
#vastuullinenviestintä #strategiat #sisällöntuotanto #tapahtumat #vihreidenväittämiendirektiivi
Katso töitämme:
Valmennukset
Tee esiintymisestä ja vaikuttamisesta vahvuutesi
Mediavalmennus
Miten esiinnyt julkisuudessa, mediassa tai somessa vaikuttavasti? Miten saat viestisi perille ilman, että joudut somekohun kohteeksi?
Me autamme ymmärtämään:
Mediavalmennuksessa käydään perinpohjaisesti läpi, miten toimia median kanssa eri tilanteissa. Osana mediavalmennusta tehdään myös haastatteluharjoituksia kameran edessä.
Puhehenkilövalmennus – asiantuntijaviestintä
Miten luot johtajana asiantuntijabrändiäsi? Miten saat asiantuntijatiimisi viestinnästä vaikuttavaa? Mediaosaaminen kattaa vain murto-osan asiantuntijoiden ja johtajien julkisista esiintymisistä. Jotta johtajan tai asiantuntijan työ on mahdollisimman vaikuttavaa, omasta tekemisestä pitää osata kertoa kaikkialla – vaikkapa somessa, hississä ja naapurille.
Me autamme ymmärtämään:
Puhehenkilövalmennuksessa löydämme jokaisen omimmat viestintävahvuudet ja kanavat. Valmennuksemme tavoitteena on hoksauttaa: vaikuttavalla viestinnällä voi luoda asiantuntijabrändin, joka kantaa laatumedioiden haastatteluun ja eri sidosryhmien kuultavaksi.
#puhehenkilö #spokesperson #mediasuhteet #asiantuntijaviestintä #asiantuntijabrändi #yhteiskunnallinenvaikuttaminen
Katso työreferenssejämme:
Vastuullisuus ja strategiatyö
Vastuullisuus on oleellinen osa arvoja, strategiaa ja muutosprosessia.
Monissa organisaatioissa tehdään vastuullisia tekoja, mutta aina tekoja ei osata mieltää vastuullisuudeksi. Tällöin vastuullisuus ei nouse kilpailueduksi organisaatiolle. Jotta vastuullisuudesta voi tulla aito kilpailuetu, on tärkeää ymmärtää, mitä alalla tapahtuu ja miten teoista voi kertoa vaikuttavasti. Ymmärtämistä helpottaa myös, kun opit, mitä tekemistä ohjaavat kirjainlyhenteet kuten ESG, CSRD, CRDDD ja ESRS tarkoittavat.
Me autamme ymmärtämään:
#strategiatyö #liiketoiminnankehittäminen #muutosjohtaminen #kaksoisolennaisuusanalyysi #raportointi #ESG #sosiaalinenvastuu
Katso työreferenssejämme:
DEI-työ (monimuotoisuus ja inkluusio)
Monimuotoisuus ja inkluusio kilpailuvaltiksi
DEI (Diversity, Equity & Inclusion) eli monimuotoisuustyö ja inklusiivinen työkulttuuri organisaatiossa on vielä toistaiseksi kilpailuvaltti osaajamarkkinoilla, mutta lähitulevaisuudessa se tulee olemaan perusedellytys yrityksen menestykselle niin osaajien, asiakkaiden kuin rahoittajien suunnalta. On tärkeää ymmärtää, kuinka monimuotoisuus- ja inklusiivisuustyötä voi tehdä vakuuttavasti ja viedä läpi aito muutos organisaatiossa.
Me autamme ymmärtämään:
Esimerkkejä käytännön DEI-työstä ja onnistumisista:
#DEI #inklusiivisuus #monimuotoisuus #neurodiversiteetti #inklusiivinenjohtaminen #inklusiivinenrekrytointi
Katso työreferenssejämme:
Työkulttuuri: työnantajamielikuva ja työntekijäkokemus
Vastuullisuudesta kilpailuetu myös työpaikkana
Kilpailu osaavista tekijöistä kasvaa. Samaan aikaan kasvavat myös osaajien vaateet työpaikalle. Millaisessa työelämässä haluan olla mukana ja millaiselle työpaikalle olen valmis antamaan omat arvoni ja aikani? Jotta työnantaja onnistuu houkuttelemaan tulevaisuuden osaajia, sosiaalisen vastuun teot pitää olla arkipäivää ja niistä pitää osata kertoa.
Me autamme ymmärtämään:
#työnantajamielikuva #työnantajabrändi #työntekijäkokemus #EB #employerbranding #rekrytointiviestintä
Katso työreferenssejämme:
Strateginen viestintäneuvonantaja
Rakenna mainetta – älä menetä sitä
Mari Haavisto on Sus+Com Agencyn perustaja ja sydän. Marilla on yli 25 vuoden kokemus mediataloista niin toimittajana kuin johtajana. Mari on vetänyt niin vaalitenttejä tv:ssä politiikan toimittajana kuin Suomen suurinta yhteiskunnallista tapahtumaa SuomiAreenaa. Mari on luotettava, strateginen neuvonantaja niin media- kuin viestintäkysymyksissä sekä yhteiskunnallisessa ymmärryksessä. Marin tiimille mikään viestinnällinen haaste ei ole liian pieni tai liian iso.
Me autamme ymmärtämään:
Kriisi voi olla koska tahansa nurkan takana – varaudu siihen
Monet mediakohut syntyvät nykyään sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyönneistä, tai siitä, että vastuullisuusteoista ei osata kertoa oikein.
Parhaimmillaan kriisiviestintä on ennakoivaa työtä, jolla voidaan jo etukäteen varautua mahdollisiin maineriskeihin. Kun kriisi eskaloituu, toimimme ylimmän johdon apuna haastaen ja sparraten.
Tarvitsetko juontajaa, puhujaa tai kommentaattoria – kokenut hoksauttaja käytössäsi
Sus+Com Agencyn perustaja ja toimitusjohtaja Mari Haavisto on kokenut toimittaja ja juontaja. Mari on vetänyt niin vaalitenttejä MTV:llä kuin Kauppalehden Markkinaraatia. Sus+Com Agencyn verkostosta löytyy myös monia muita juontajia, puhujia ja vastuullisuuden osaajia.
Tarvitsetko hoksauttajaa – jotakuta, joka auttaa oivaltamaan ja osaa puhua monimutkaisistakin asioista tutuilla sanoilla. Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.
#strateginen neuvonanto #viestintä #brändi #maine #sisällöntuotanto #mediasuhteet #yhteiskunnallinenvaikuttaminen
Katso työreferenssejämme:
Vastuullinen viestintä
Tee vaikuttavaa viestintää – Vältä viher-, pinkki- ja diversiteettipesua
Me Sus+Com Agencylla emme puhu vastuullisuusviestinnästä, koska uskomme siihen, että kaiken viestinnän pitää olla vastuullista. Me teemme vastuullista viestintää. Vaikuttavuus syntyy vastuullisuusteoista ja tekojen oikein sanottamisesta eli viestinnästä. Vastuullisuusteoista viestiminen on oma erikoislajinsa, jossa pitää ymmärtää, että maali liikkuu koko ajan ja kunnianhimon taso nousee. Siitä syystä viestinnän on perustuttava aitoihin tekoihin ja todellisiin vaikuttavuuslukuihin – pelkälle markkinointipuheelle ja tuulettamiselle ei ole sijaa. Näin linjaa myös kohta annettava vihreiden väittämien direktiivi.
Me autamme ymmärtämään:
#vastuullinenviestintä #strategiat #sisällöntuotanto #tapahtumat #vihreidenväittämiendirektiivi
Katso työreferenssejämme:
Valmennukset
Tee esiintymisestä ja vaikuttamisesta vahvuutesi
Mediavalmennus
Miten esiinnyt julkisuudessa, mediassa tai somessa vaikuttavasti? Miten saat viestisi perille ilman, että joudut somekohun kohteeksi?
Me autamme ymmärtämään:
Mediavalmennuksessa käydään perinpohjaisesti läpi, miten toimia median kanssa eri tilanteissa. Osana mediavalmennusta tehdään myös haastatteluharjoituksia kameran edessä.
Puhehenkilövalmennus – asiantuntijaviestintä
Miten luot johtajana asiantuntijabrändiäsi? Miten saat asiantuntijatiimisi viestinnästä vaikuttavaa? Mediaosaaminen kattaa vain murto-osan asiantuntijoiden ja johtajien julkisista esiintymisistä. Jotta johtajan tai asiantuntijan työ on mahdollisimman vaikuttavaa, omasta tekemisestä pitää osata kertoa kaikkialla – vaikkapa somessa, hississä ja naapurille.
Me autamme ymmärtämään:
Puhehenkilövalmennuksessa löydämme jokaisen omimmat viestintävahvuudet ja kanavat. Valmennuksemme tavoitteena on hoksauttaa: vaikuttavalla viestinnällä voi luoda asiantuntijabrändin, joka kantaa laatumedioiden haastatteluun ja eri sidosryhmien kuultavaksi.
#puhehenkilö #spokesperson #mediasuhteet #asiantuntijaviestintä #asiantuntijabrändi #yhteiskunnallinenvaikuttaminen
Katso työreferenssejämme:
Vastuullisuus ja strategiatyö
Vastuullisuus on oleellinen osa arvoja, strategiaa ja muutosprosessia
Monissa organisaatioissa tehdään vastuullisia tekoja, mutta aina tekoja ei osata mieltää vastuullisuudeksi. Tällöin vastuullisuus ei nouse kilpailueduksi organisaatiolle. Jotta vastuullisuudesta voi tulla aito kilpailuetu, on tärkeää ymmärtää, mitä alalla tapahtuu ja miten teoista voi kertoa vaikuttavasti. Ymmärtämistä helpottaa myös, kun opit, mitä tekemistä ohjaavat kirjainlyhenteet kuten ESG, CSRD, CRDDD ja ESRS tarkoittavat.
Me autamme ymmärtämään:
#strategiatyö #liiketoiminnankehittäminen #muutosjohtaminen #kaksoisolennaisuusanalyysi #raportointi #ESG #sosiaalinenvastuu
Katso työreferenssejämme:
DEI-työ (monimuotoisuus ja inkluusio)
Monimuotoisuus ja inkluusio kilpailuvaltiksi
DEI (Diversity, Equity & Inclusion) eli monimuotoisuustyö ja inklusiivinen työkulttuuri organisaatiossa on vielä toistaiseksi kilpailuvaltti osaajamarkkinoilla, mutta lähitulevaisuudessa se tulee olemaan perusedellytys yrityksen menestykselle niin osaajien, asiakkaiden kuin rahoittajien suunnalta. On tärkeää ymmärtää, kuinka monimuotoisuus- ja inklusiivisuustyötä voi tehdä vakuuttavasti ja viedä läpi aito muutos organisaatiossa.
Me autamme ymmärtämään:
Esimerkkejä käytännön DEI-työstä ja onnistumisista:
#DEI #inklusiivisuus #monimuotoisuus #neurodiversiteetti #inklusiivinenjohtaminen #inklusiivinenrekrytointi
Katso työreferenssejämme:
Työkulttuuri: työnantajamielikuva ja työntekijäkokemus
Vastuullisuudesta kilpailuetu myös työpaikkana
Kilpailu osaavista tekijöistä kasvaa. Samaan aikaan kasvavat myös osaajien vaateet työpaikalle. Millaisessa työelämässä haluan olla mukana ja millaiselle työpaikalle olen valmis antamaan omat arvoni ja aikani? Jotta työnantaja onnistuu houkuttelemaan tulevaisuuden osaajia, sosiaalisen vastuun teot pitää olla arkipäivää ja niistä pitää osata kertoa.
Me autamme ymmärtämään:
#työnantajamielikuva #työnantajabrändi #työntekijäkokemus #EB #employerbranding #rekrytointiviestintä
Katso työreferenssejämme: