Suomen World Vision: Miten osallistaa koko tiimi tekemään vaikuttavaa ja rohkeaa viestintää?

Suomen World Vision uudisti bränditarinansa ja halusi samassa yhteydessä kehittää tiimin osaamista vaikuttavasta viestinnästä. 

– Sus+Com Agencyn kanssa pohdimme mm. Mitä rohkeus meille tarkoittaa? Mihin keskusteluihin haluamme osallistua ja miten? Miten lasten oikeudet ja ääni saadaan esiin ja uuden brändin mukaisesti kaikki mukaan sijoittamaan lasten hyvinvointiin ja tulevaisuuteen? Sus+Com Agencyn Marilla on vahva tausta eturivin toimittajana, joten pääsimme heti asian ytimeen, Suomen World Visionin toiminnanjohtaja Annette Gothóni kertoo.

– Työpajassa sain tehtävän, jossa minun piti kehittää 10 minuutissa World Visionin näkökulmasta jatkojuttu viiteen päivän uutiseen talouslehdestä. Siis ihan mihin tahansa uutiseen.  Aluksi tuntui vähän uskomattomalta, mutta sehän onnistui. Tämä oli hieno tapa hoksauttaa meitä siitä, että yhteiskunnalliseen keskusteluun osallistuminen on enemmänkin toimintatavoista kiinni, Suomen World Visionin varainhankinta- ja viestintäjohtaja Hannele Pulliainen sanoo

Sus+Com Agency järjesti Suomen World Visionille työpajan, jossa pohdittiin rohkeutta, uuden bränditarinan näkymistä jokapäiväisessä työssä sekä erilaisia tapoja osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Tavoitteena oli rakentaa viestiä yhdessä yhtenä Suomen World Visionina ja osallistaa koko tiimi viestinnän tekemiseen. Erityistoiveena oli saada työkaluja siihen, miten tarttua päivän uutisaiheisiin rohkeasti ja osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun.