Palvelut

Vastuullisuus on yrityksen tulevaisuuden elinehto. Kun yrityksenne osaa yhdistää sosiaalisen vastuullisuuden teot vaikuttavaan viestintään, yrityksen arvo kasvaa, pystytte varautumaan maineriskeihin ja työntekijöiden rekrytointi helpottuu.

Suomalaisen pörssiyhtiön vastuullisuusjohtajan sanoin:
Vastuullisuus on ”Must have, not nice to have.”

Me Sus+Com Agencyllä haluamme, että onnistut.

Olemme erikoistuneet:
Työelämän sosiaalinen vastuullisuus (DEI-teemat yrityksissä = diversity, equity ja inclusion)
Yhteiskunnallinen sosiaalinen vastuullisuus (Miten edistää demokratiaa ja osallisuutta?)

sus

[/səˌsteinə’biliti/, sustainability]

Autamme asiakkaitamme sosiaalisen vastuullisuuden edelläkävijöiksi.

GRI, CSRD, DEI, ESG, SDG – Vastuullisuudesta on tullut talousraportointiin verrattavaa erikoisosaamista. Vastuullisuus on monelle sus – rasite, joka on jopa vähän epäilyttävää (suspicious) trendipuhetta. Mitä jokaisen yrityspäättäjän kannattaa tietää sosiaalisesta vastuullisuudesta? Miksi sosiaalinen vastuullisuus kasvattaa yrityksen arvoa?
Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.

Tutustu palveluihimme:
Sosiaalisen vastuullisuuden strategiatyö
Jotta vastuullisuus on aito kilpailuetu, on tärkeää ymmärtää, mitä alalla tapahtuu ja miten teoista voi kertoa vaikuttavasti. Todella monissa organisaatioissa tehdään vastuullisia tekoja, mutta aina tekojen arvoa ei osata ajatella.
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta:
Ymmärtämään vastuullisuuden arvon ja eri näkökulmat
Ymmärtämään oman organisaation vastuullisuusvahvuudet: Mitä vastuullisuuden osalta pitäisi vielä kehittää?
Löytämään vastuullisuuden taloudelliset ajurit ja kehittämään liiketoimintaa
Aloittamaan vastuullisuusherätyksen – tekemään tekoja – omassa organisaatiossa
Tarinallistamaan vastuullisuuden vaikuttavaksi kaikille sidosryhmille
Sosiaalisen vastuullisuuden strategiatyö sisältää muun muassa:
Sosiaalisen vastuullisuuden alkuanalyysin, eli missä organisaatiossanne mennään sosiaalisen vastuullisuuden osalta tällä hetkellä
Vastuullisuuspolun muotoilun ja tavoitteiden päättämisen (Minne haluamme mennä + teot)
Vastuullisuustarinan luomisen, sekä
Strategian jalkauttamisen yhdessä asiakkaan kanssa (teot käytäntöön, mittarointi, jatkoseuranta, seuraavat stepit, jne.)

Räätälöimme strategiatyön aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Vastuullisuuskoulutukset
Ymmärryksen lisääminen on muutoksen ensiaskel. Kun uusi asia on oivallettu, siihen on helppo sitoutua.
Me Sus+Com Agencylla valmennamme muun muassa näistä aiheista:
Mitä on ESG ja mitä vastuullisuus tarkoittaa ympäristön, ihmisten ja talouden näkökulmasta?
Mitä on DEI ja työelämän sosiaalinen vastuullisuus? Miten monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja inkluusio voisi tehdä yrityksestä paremman työpaikan?
Miten yritys voi tulla sosiaalisen vastuullisuuden edelläkävijäksi ja tehdä siitä arvoa kasvattava kilpailuetu yritykselle?
GRI, CSRD, DEI, ESG, SDG, she/her he/him they/them,.. Mitä eri termit tarkoittavat ja mitä niistä pitäisi ymmärtää?
Miten viestiä vastuullisuudesta vaikuttavasti?
Vastuullisuuskoulutukset toimivat esimerkiksi:
Ylimmän johdon ja hallituksen strategiatyön apuna
Kick-offina henkilökunnan vastuullisuustyöhön
Asiakaspalvelijoiden perehdyttämisessä DEI-teemoihin
Räätälöimme vastuullisuuskoulutukset aina asiakkaan toiveiden ja teemojen mukaan

Räätälöimme vastuullisuuskoulutukset aina asiakkaan toiveiden ja teemojen mukaan.

Juontaja/ fasilitoija/ kommentaattori/ puhuja
Uudet asiat tarvitsevat hoksauttajaa – jotakuta, joka auttaa oivaltamaan ja osaa puhua monimutkaisistakin asioista tutuilla sanoilla.
Me Sus+Com Agencylla tarjoamme:
Kommentaattorin, fasilitoijan tai puhujan, joka tuntee sosiaalisen vastuullisuuden teemat
Juontajan vastuullisuustapahtumaan tai yhteiskunnalliseen paneeliin
Viestinnän vahvan asiantuntijan kertomaan, mitä pitää ottaa huomioon vastuullisuudesta viestittäessä
Journalistin avaamaan, miten varautua ennakolta sosiaalisen vastuullisuuden mainekriiseihin: miten media toimii ja mikä on kriisiviestinnän anatomia?
Esimerkkejä inspiraatiopuheenvuoroista:
Johtoryhmän tai hallituksen sisäänajo vastuullisuusaiheeseen
Vaalitentin tai yhteiskunnallisen paneelin juontaminen tilaisuudessanne
Sosiaalisen vastuullisuuden maineriskit ja niihin varautuminen, inspiraatioiltapäivä viestintätiimille
Toimittaja, kaipaatko kommentaattoria analysoimaan mediakohua tai avamaan sosiaalisen vastuullisuuden tekematiikkaa?

Tarjoamme juontajan, fasilitoijan, kommentaattorin ja puhujan isoihin ja pieniin tilaisuuksiin.

com

[/kəˌmju:ni’keiʃn/, communication]

Autamme asiakkaitamme kertomaan teoistaan vaikuttavasti.

Turvallisuusalan haasteet, perhevapaasta lauotut kommentit, energian hinnat – tässä viimeaikaisia kohuotsikoita. Suurin osa mediakohuista leimahtaa nykyään sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyönneistä tai siitä, että organisaatiot eivät osaa kertoa vastuullisuusteoistaan. Miten kertoa teoista vaikuttavasti, ja samalla varmistaa, ettet loukkaa tietämättömyyttäsi ketään?
Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.

Tutustu palveluihimme:
Ylimmän johdon ja erityisasiantuntijoiden strateginen mediasparrauskumppanuus
Ketä median edustajia kannattaisi tavata taustatilaisuudessa? Tuliko pyyntö tv-haastatteluun ja esiintyminen jännittää? Mikä olisi paras sanoma juuri tämän päivän kriisiin? Onko kuva lempiruoasta liian rento Twitteriin? Mitä julkisuudessa käytävän poliittisen väännön taustalla oikeasti on?
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta ymmärtämään:
Tekemään strategisesti vaikuttavaa mediaviestintää ja luomaan mediasuhteita
Ymmärtämään isoja ja pieniä kysymyksiä median taustalla
Ymmärtämään median toimintalogiikkaa ja avaamaan mediakohujen anatomiaa
Sparraamaan pitkäkestoisesti johtajaa, hallituksen jäsentä tai johtavaa asiantuntijaa
Valmistautumaan lyhyelläkin varoitusajalla haastatteluun

Pitkäaikainen strateginen kumppanuus takaa sen, että apu on paikalla juuri silloin kun sitä tarvitsette. Ylimmän johdon ja erityisasiantuntijoiden strateginen mediasparrauskumppanuus on yhdistelmä mediastrategian tekoa, mediavalmennusta, puhehenkilövalmennusta ja kriisiviestintää.

Mediavalmennukset vastuullisuustwistillä
Woke, kuplat, ääripäät, vähemmistöt, ihmisoikeudet, tasa-arvo, esimies vai esihenkilö? – Miten esiintyä julkisuudessa, mediassa tai somessa niin, että viestisi on vaikuttava, etkä loukkaa tietämättömyyttäsi ketään?  Haastattelutilanteissa on tärkeää osata sanoa oman asiansa toimittajalle tiiviissä ja aikaan sopivassa paketissa.
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta ymmärtämään:
Mitkä asiat mediaa kiinnostavat?
Millainen on toimitusten päivä ja miksi toimittaja haluaa haastattelun heti?
Miten vinkata mediaan omista aiheista ja saada oma viesti läpi vaikuttavasti ja kiinnostavasti?
Miten toimia haastattelutilanteessa?
Mitkä ovat haastattelun sudenkuopat ja miten puhua oikeilla termeillä loukkaamatta ketään?

Mediavalmennuksessa käydään perinpohjaisesti läpi, miten toimia median kanssa eri tilanteissa. Osana mediavalmennusta tehdään myös haastatteluharjoituksia kameran edessä.

Mediavalmennuksen vastuullistwist auttaa ymmärtämään, mitkä ovat haastattelutilanteiden sudenkuopat erityisesti sosiaalisen vastuullisuuden näkökulmasta, ja miten puhua oikeilla termeillä loukkaamatta ketään. Mediavalmennuksessa mietitään myös, miten haastattelutilanteessa voi edistää sosiaalista vastuullisuutta ja sitä kautta rakentaa omaa vastuullisuubrändiä. Räätälöimme mediavalmennukset aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

Puhehenkilövalmennukset
Mediaosaaminen kattaa vain murto-osan asiantuntijoiden ja johtajien julkisista esiintymisistä. Jotta johtajan tai asiantuntijan työ on mahdollisimman vaikuttavaa, omasta tekemisestä pitää osata kertoa kaikkialla – vaikkapa somessa, hississä ja naapurille.
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta ymmärtämään:
Miten löytää oma vahvuus asiantuntijana ja innostua viestimään siitä?
Miten luoda asiantuntijabrändiä somessa, mediassa ja muissa julkisissa esiintymisissä?
Miten tehdä viestintää ja julkisia avauksia suunnitelmallisesti?
Mitä tehdä, kun toimittaja soittaa haastattelua?
Entä miksi asiantuntijan tai johtajan kannattaa ylipäätään käyttää aikaa tähän kaikkeen?

Puhehenkilövalmennuksessa löydämme jokaisen omimmat viestintävahvuudet ja kanavat. Valmennuksemme tavoitteena on hoksauttaa: vaikuttavalla viestinnällä voi luoda asiantuntijabrändin, joka kantaa laatumedioiden haastatteluun ja eri sidosryhmien kuultavaksi.

Kriisiviestintä
Monet mediakohut leimahtavat sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyönneistä, tai siitä, että vastuullisuusteoista ei osata kertoa.
Me Sus+Com Agencylla autamme ymmärtämään:
Miten varautua maineriskeihin ja kehittää organisaatiota strategisesti sosiaalisesti vastuulliseen suuntaan pitkällä tähtäimellä?
Miten toimia, kun kriisi eskaloituu?
Miten päästä ulos kriisistä, kantaa vastuu ja tehdä vastuullisempia tekoja?

Parhaimmillaan kriisiviestintä on ennakoivaa työtä, jolla voidaan jo etukäteen varautua mahdollisiin maineriskeihin. Kun kriisi eskaloituu, toimimme ylimmän johdon apuna haastaen ja sparraten. Kriisiviestintä on asiakkaiden apuna 24/7.

Strategiatyö
Millaista vaikuttavuutta organisaationne haluaa edistää? Onko teillä siitä yhteinen näkemys?
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta:
Ymmärtämään viestinnän eri näkökulmia ja hoksaamaan sen arvon
Ymmärtämään oman organisaation viestintävahvuudet: Mitä viestinnän osalta pitää vielä kehittää?
Löytämään taloudelliset ajurit vastuullisuuden takana ja sitä kautta tekemään parempaa tulosta
Määrittämään vaikuttavimmat viestintäteot organisaatiossanne
Jalkauttamaan strategian koko organisaatioon
Mittaroimaan oikeita asioita

Räätälöimme strategiatyön aina asiakkaan tarpeiden mukaan.

= Impact

[/’impakt/, impact]

Autamme asiakkaitamme ymmärtämään yhteiskuntaa.

Kaiken vastuullisuuden ja viestinnän takana on impact – vaikuttavuus. Jokaisen yrityspäättäjän on tärkeää ymmärtää yhteiskuntaa, ajankohtaisia tapahtumia sekä yhteiskunnallista päätöksentekoa. Näin yrityksen teoille ja sanoille syntyy vaikuttavuutta. Kun yrityksenne osaa yhdistää sosiaalisen vastuullisuuden teot vaikuttavaan viestintään, yrityksen arvo kasvaa, varautuminen maineriskeihin helpottuu ja työntekijöiden rekrytointi helpottuu.

Miten moniarvoisuus, yhdenvertaisuus tai osallisuus auttavat luomaan parempia työpaikkoja ja parempaa liiketoimintaa?
Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.

Ota yhteyttä!

Mari Haavisto
Toimitusjohtaja ja perustaja, Sus+Com Agency
050-395 6135
mari.haavisto@suscom.fi
Nimi
Sähköpostiosoite
Puhelinnumero
Viesti

Lomake lähetetty, kiitos yhteydenotosta!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.