Palvelut
Vastuullisuus on yrityksen tulevaisuuden elinehto. Kun yrityksenne osaa yhdistää sosiaalisen vastuullisuuden teot vaikuttavaan viestintään, yrityksen arvo kasvaa, pystytte varautumaan maineriskeihin ja työntekijöiden rekrytointi helpottuu.
Suomalaisen pörssiyhtiön vastuullisuusjohtajan sanoin:
Vastuullisuus on ”Must have, not nice to have.”
Me Sus+Com Agencyllä haluamme, että onnistut.
Olemme erikoistuneet:
sus
[/səˌsteinə’biliti/, sustainability]
Autamme asiakkaitamme sosiaalisen vastuullisuuden edelläkävijöiksi.
GRI, CSRD, DEI, ESG, SDG – Vastuullisuudesta on tullut talousraportointiin verrattavaa erikoisosaamista. Vastuullisuus on monelle sus – rasite, joka on jopa vähän epäilyttävää (suspicious) trendipuhetta. Mitä jokaisen yrityspäättäjän kannattaa tietää sosiaalisesta vastuullisuudesta? Miksi sosiaalinen vastuullisuus kasvattaa yrityksen arvoa?
Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.
Tutustu palveluihimme:
Sosiaalisen vastuullisuuden strategiatyö
Jotta vastuullisuus on aito kilpailuetu, on tärkeää ymmärtää, mitä alalla tapahtuu ja miten teoista voi kertoa vaikuttavasti. Todella monissa organisaatioissa tehdään vastuullisia tekoja, mutta aina tekojen arvoa ei osata ajatella.
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta:
Sosiaalisen vastuullisuuden strategiatyö sisältää muun muassa:
Räätälöimme strategiatyön aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Vastuullisuuskoulutukset
Ymmärryksen lisääminen on muutoksen ensiaskel. Kun uusi asia on oivallettu, siihen on helppo sitoutua.
Me Sus+Com Agencylla valmennamme muun muassa näistä aiheista:
Vastuullisuuskoulutukset toimivat esimerkiksi:
Räätälöimme vastuullisuuskoulutukset aina asiakkaan toiveiden ja teemojen mukaan.
Juontaja/ fasilitoija/ kommentaattori/ puhuja
Uudet asiat tarvitsevat hoksauttajaa – jotakuta, joka auttaa oivaltamaan ja osaa puhua monimutkaisistakin asioista tutuilla sanoilla.
Me Sus+Com Agencylla tarjoamme:
Esimerkkejä inspiraatiopuheenvuoroista:
Tarjoamme juontajan, fasilitoijan, kommentaattorin ja puhujan isoihin ja pieniin tilaisuuksiin.

com
[/kəˌmju:ni’keiʃn/, communication]
Autamme asiakkaitamme kertomaan teoistaan vaikuttavasti.
Turvallisuusalan haasteet, perhevapaasta lauotut kommentit, energian hinnat – tässä viimeaikaisia kohuotsikoita. Suurin osa mediakohuista leimahtaa nykyään sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyönneistä tai siitä, että organisaatiot eivät osaa kertoa vastuullisuusteoistaan. Miten kertoa teoista vaikuttavasti, ja samalla varmistaa, ettet loukkaa tietämättömyyttäsi ketään?
Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.
Tutustu palveluihimme:
Ylimmän johdon ja erityisasiantuntijoiden strateginen mediasparrauskumppanuus
Ketä median edustajia kannattaisi tavata taustatilaisuudessa? Tuliko pyyntö tv-haastatteluun ja esiintyminen jännittää? Mikä olisi paras sanoma juuri tämän päivän kriisiin? Onko kuva lempiruoasta liian rento Twitteriin? Mitä julkisuudessa käytävän poliittisen väännön taustalla oikeasti on?
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta ymmärtämään:
Pitkäaikainen strateginen kumppanuus takaa sen, että apu on paikalla juuri silloin kun sitä tarvitsette. Ylimmän johdon ja erityisasiantuntijoiden strateginen mediasparrauskumppanuus on yhdistelmä mediastrategian tekoa, mediavalmennusta, puhehenkilövalmennusta ja kriisiviestintää.
Mediavalmennukset vastuullisuustwistillä
Woke, kuplat, ääripäät, vähemmistöt, ihmisoikeudet, tasa-arvo, esimies vai esihenkilö? – Miten esiintyä julkisuudessa, mediassa tai somessa niin, että viestisi on vaikuttava, etkä loukkaa tietämättömyyttäsi ketään? Haastattelutilanteissa on tärkeää osata sanoa oman asiansa toimittajalle tiiviissä ja aikaan sopivassa paketissa.
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta ymmärtämään:
Mediavalmennuksessa käydään perinpohjaisesti läpi, miten toimia median kanssa eri tilanteissa. Osana mediavalmennusta tehdään myös haastatteluharjoituksia kameran edessä.
Mediavalmennuksen vastuullistwist auttaa ymmärtämään, mitkä ovat haastattelutilanteiden sudenkuopat erityisesti sosiaalisen vastuullisuuden näkökulmasta, ja miten puhua oikeilla termeillä loukkaamatta ketään. Mediavalmennuksessa mietitään myös, miten haastattelutilanteessa voi edistää sosiaalista vastuullisuutta ja sitä kautta rakentaa omaa vastuullisuubrändiä. Räätälöimme mediavalmennukset aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
Puhehenkilövalmennukset
Mediaosaaminen kattaa vain murto-osan asiantuntijoiden ja johtajien julkisista esiintymisistä. Jotta johtajan tai asiantuntijan työ on mahdollisimman vaikuttavaa, omasta tekemisestä pitää osata kertoa kaikkialla – vaikkapa somessa, hississä ja naapurille.
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta ymmärtämään:
Puhehenkilövalmennuksessa löydämme jokaisen omimmat viestintävahvuudet ja kanavat. Valmennuksemme tavoitteena on hoksauttaa: vaikuttavalla viestinnällä voi luoda asiantuntijabrändin, joka kantaa laatumedioiden haastatteluun ja eri sidosryhmien kuultavaksi.
Kriisiviestintä
Monet mediakohut leimahtavat sosiaalisen vastuullisuuden laiminlyönneistä, tai siitä, että vastuullisuusteoista ei osata kertoa.
Me Sus+Com Agencylla autamme ymmärtämään:
Parhaimmillaan kriisiviestintä on ennakoivaa työtä, jolla voidaan jo etukäteen varautua mahdollisiin maineriskeihin. Kun kriisi eskaloituu, toimimme ylimmän johdon apuna haastaen ja sparraten. Kriisiviestintä on asiakkaiden apuna 24/7.
Strategiatyö
Millaista vaikuttavuutta organisaationne haluaa edistää? Onko teillä siitä yhteinen näkemys?
Me Sus+Com Agencylla autamme asiakasta:
Räätälöimme strategiatyön aina asiakkaan tarpeiden mukaan.
= Impact
[/’impakt/, impact]
Autamme asiakkaitamme ymmärtämään yhteiskuntaa.
Kaiken vastuullisuuden ja viestinnän takana on impact – vaikuttavuus. Jokaisen yrityspäättäjän on tärkeää ymmärtää yhteiskuntaa, ajankohtaisia tapahtumia sekä yhteiskunnallista päätöksentekoa. Näin yrityksen teoille ja sanoille syntyy vaikuttavuutta. Kun yrityksenne osaa yhdistää sosiaalisen vastuullisuuden teot vaikuttavaan viestintään, yrityksen arvo kasvaa, varautuminen maineriskeihin helpottuu ja työntekijöiden rekrytointi helpottuu.
Miten moniarvoisuus, yhdenvertaisuus tai osallisuus auttavat luomaan parempia työpaikkoja ja parempaa liiketoimintaa?
Sus+Com Agency auttaa ymmärtämään.
Ota yhteyttä!
