HUMAKO: Brändin kehittäminen entistä vastuullisemmaksi

Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijakunta HUMAKO halusi kehittää brändiään arvojensa pohjalta entistä vastuullisempaan suuntaan. Brändityön keskiössä oli sosiaalisen vastuun teemat.

– Opiskelijat ovat todella valveutuneita sosiaalisen vastuullisuuden suhteen. Meille oli tärkeää, että nämä teemat näkyvät brändityössä ja että kumppanina on sosiaalista vastuullisuutta ja viestintää syvällisesti ymmärtävä taho. Sus+Com Agency oli nappivalinta yhteistyöhön, HUMAKOn toiminnanjohtaja Suvi Torikka sanoo.

Sus+Com Agency auttoi HUMAKOa brändityön tekemisessä valmistelemalla ja toteuttamalla kaikille sidosryhmille kyselyn sekä työpajan HUMAKOn hallitukselle sekä muille tärkeimmille päättäjille. Työpajan pohjalta työstettiin eteenpäin mm. missiota, visiota ja brändilupausta. Tavoitteena oli saada rakennettua sekä ylemmän tason periaatteet, millainen HUMAKOn brändi on ja miten se näkyy eri tilanteissa eri sidosryhmille, sekä käytännöntason ohjeistus, miten brändin mukaista sisältöä tuotetaan eri viestintäkanaviin.