Helkama: Työnantajamielikuva ja työntekijäkokemus, sekä niistä viestiminen

Helkama on yli 100-vuotias suomalainen perheyritys, joka valmistaa mm. nykyaikaisia ja korkealaatuisia sähkö- ja polkupyöriä Suomessa. Helkama halusi nostaa työnantajamielikuvan ja työntekijäkokemuksen uudelle tasolle, ja panostaa viestintään, joka houkuttelee uusia huippuosaajia taloon.

Sus+Com Agencyn tiimi toteutti yhdessä koko Helkama Veloxin henkilökunnan kanssa projektin, jossa etsittiin Helkaman vahvuuksia ja kehittämiskohteita työpaikkana. Helkaman tehtaan henkilökunta pääsi ensi kertaa osallistumaan työpajoihin, joissa mietittiin työntekijäkokemusta ja sitä, mikä saa työntekijät sitoutumaan Helkamaan. Kesän ja syksyn aikana työstettiin yhdessä henkilökunnan kanssa mm. yhteiset pelisäännöt – Code of conduct. 

Työnantajamielikuvan viestintää ja rekryviestintää ideoitiin ja suunniteltiin yhdessä Helkaman brändi- ja HR-tiimien kanssa. 

– Sus+Com Agencyn auttoi meitä tenkkapoossa, mitä olemme pohtineet pitkään: mitkä ovat meidän rekryviestinnän kohderyhmät sekä ydinviesti ja tarina, joka houkuttelee meille tulevaisuudessa uutta osaamista eli tekniikan, designin ja muotoilun huippuosaajia. Olemme sähköisen pyöräilyn moderni suunnannäyttäjä ja haluamme myös osata kertoa siitä, sanoo Helkama Emotorin henkilöstöpäällikkö Maija Rasinkangas.

-Sus+Com Agencyn tiimin kanssa oli ilo tehdä töitä ja nauru kaikui käytävillä meidän palavereissa. Jopa meidän tehtaan väki ja luottamushenkilöt olivat sitä mieltä, että työpajoihin kannatti tulla. Sus+Comin Agencyn tiimillä oli hieno kyky saada kaikki mukaan, Rasinkangas sanoo.